Toimihenkilöt

Toimihenkilöt avustavat yhdistyksen hallitusta mitä erilaisimmissa tehtävissä: esimerkiksi tekemällä grafiikkaa, kirjoittamalla juttuja TYKKI-lehteen tai auttamalla tapahtumien järjestämisessä. Hallituksen jäsenistä poiketen toimihenkilöitä ei valita yhdistyksen kokouksessa eikä heillä ole äänivaltaa hallituksen kokouksissa. Toimihenkilöt valitaan hallituksen toimesta kulloisen tarpeen mukaan.

Toimariksi voi hakea laittamalla sähköpostia hallitukselle kemistit@lists.utu.fi. Ilmaise, minkälainen toimihenkilö haluaisit olla ja miksi. Hakemus käsitellään seuraavassa hallituksen kokouksessa. Toimihenkilökausi on yksi kalenterivuosi eli tammikuusta joulukuuhun, mutta toimihenkilöiksi voidaan nimittää myös kesken kauden.

Toimikauden 2024 toimihenkilöt

Tapahtumatoimihenkilöt

Nora Kullberg, Aleksi Leppänen, Lauri Nurmi, Liisa Ojaniittu, Maisa Pikkarainen ja Otto Salminen

Grafiikkatoimihenkilöt

Leffatoimihenkilöt

Linnea Frisk, Maisa Pikkarainen

Yleiset toimihenkilöt

Ellinoora Koivula, Lauri Nurmi, Anni Nyman, Maisa Pikkarainen, Venla Tammisto ja Ann-Mari Yliperttula

Toimihenkilökuvaukset

Yleiset toimihenkilöt (0-6)

Yleinen toimihenkilö auttaa hallitusta erilaisissa nakkihommissa. Yleinen toimihenkilö on pesti sinulle, jos olet kiinnostunut ainejärjestötoiminnasta, mutta et oikein tiedä tarkalleen mitä haluaisit tehdä.

Tapahtumatoimihenkilöt (3-11)

Tapahtumatoimihenkilöt ovat tapahtumavastaavien oikeita käsiä, jotka auttelevat heitä esimerkiksi sitsipaikkojen järjestelyissä, tarjoilussa, siivoamisessa, tarvikkeiden- ja ruokien hankinnassa sekä lipunmyynnissä. Jos haluat olla mukana toteuttamassa parhaita bileitä ja tapahtumia tämä pesti on sinulle!

Grafiikkatoimihenkilöt (2-5)

Grafiikkatoimihenkilöt suunnittelevat ja toteuttavat nimensä mukaisesti TYK ry:n grafiikkaa, kuten julisteita ja haalarimerkkejä erilaisia tapahtumia varten. Graafikot pääsevät myös suunnittelemaan erilaisia oheistuotteita, mitä keksitäänkään ottaa myyntiin.

Koulutuspoliittiset toimihenkilöt (0-7 + kouken ja johtokuntien jäsenet)

Koulutuspoliittiset toimihenkilöt auttavat hallituksen kemian ja biokemian kopoja. Kopon tärkein työ on pitää huolta siitä, että opiskelijan edut ja mielipiteet huomioidaan, sekä kursseilla opiskelijoita kohdellaan reilusti. Lisäksi kopot hoitavat muun muassa kopokahveja, joissa keskustellaan laitoksen henkilöstön kanssa erilaisista koulutuspoliittisista aiheista, kuten kurssipalautteista ja tenttimisjärjestelmistä.

Demokerhosta vastaavat toimihenkilöt (2-5)

Ensi vuonna starttailemme demokerhoa, jolle tarvittaisiin vetäjiä. Tarkoitus on kokoontua viikoittain tekemään yhdessä demoja tai selkkareita. Demokerhon vetäjän ei itse tarvitse osata auttaa demoissa tai selkkareissa, vaan olla päivystäjänä ja katsoa, että tilat jäävät siistiin kuntoon. Tämä pesti on sopiva varsinkin opettajalinjalla opiskeleville!

Kv-toimihenkilöt (0-2)

Kv-toimihenkilönä pääset käymään kansainvälisissä tapahtumissa ja kokouksissa sekä tutustumaan meidän kv-opiskelijoihin. Lisäksi voit olla mukana kääntämässä kokouksien pöytäkirjojen päätöksiä ja erilaisia julkaisuja englanniksi. Joten jos englannin kieli sujuu ja olet kiinnostunut toimimaan kansainvälisten opiskelijoiden parissa ja ajamaan heidän etujaan, niin hae ihmeessä.

Sometoimihenkilöt (1-3)

Jos olet kiinnostunut somesta ja valokuvaamisesta, niin sometoimari on sun paikkasi. Sometoimarina saat tunnukset TYK ry:n Instagram ja Facebook tileille. Toimiisi kuuluu maanantainen viikkotiedoitus sekä valokuvaus eri tapahtumissa ja niistä postaaminen.

Tykki-toimihenkilöt (1-3)

Tykki-toimarina pääset keräämään juttuja lehteen, tekemään kansikuvia, taittamaan tykkiä, valokuvaamaan, hakemaan Tykit painosta ja auttamaan lehden postittamisessa sisarjärjestöille päätoimittajan opastuksella! Jos siis olet kiinnostunut journalismista, piirtokätesi on vakaa tai jos runosuonesi sykkii, niin hae tähän pestiin!

Käsityötoimihenkilöt (1-2)

Käsityökerhon vetäjät pitävät käsityökerhoa vuoroviikottain. He suunnittelevat ohjelman ja hommaavat tarvikkeet sitä varten. Jos käsityöt ovat intohimosi, niin hakemaan vaan!

Leffatoimihenkilö (1-2)

Leffatoimihenkilönä pidät leffailtoja: hankit leffan, varaat tilan ja valmistat tarjottavat iltaa varten. Pääset myös kansamme ideoimaan uutta tilaa leffaillan pitämistä varten, sillä Arc1 on hiukan kolkko. Leffojen ystävät ottakee yhteyttä!

Lautapeli-iltojen toimihenkilö (1-2)

Järjestät vuoroviikottaista lautapelitoimintaa ja pidät huolta, että pelejä kulkeutuu iltaa varten. Helppoa ja hauskaa!

Tenttitärppitoimihenkilö (1)

Arkistoit toimistolle tuodut tentit ja digitalisoit ne verkkosivuille luettavaksi.

Alumnitoimihenkilö (1-2)

Alumnitoimarina järjestät afterwork-tapahtuman kuukausittain ja sinulla on myös mahdollisuus ideoida muuta alumnitoimintaa oman mielenkiinnon mukaan!

Urheilutoimihenkilö (1-2)

Kaikennäköisestä ryhmäliikunnasta nauttivat hakemaan tähän pestiin! Toimit hallituksen kulttuuri- ja liikuntavastaavan apuna, hankit pelaajia peleihin, muistutat pelien ajankohdista ja osallistut mieluiten itsekin peleihin.

Tilatoimihenkilö (0-2)

Tässä pestissä olet tilojemme ylläpitäjänä. Tilatoimarina olet mukana pitämässä huolta tilojemme viihtyvyydestä, niin siisteyden, kuin tarjonnankin kannalta.

IT-toimihenkilö (0-2)

Tässä pestissä pääset auttamaan IT- ja tietosuojavastaavaa erilaisissa projekteissa mitä milloinkin on tarpeen tehdä. Voit päästä moderoimaan TYK ry:n Discordia tai päivittämään nettisivuja.